Prezydent Miasta Torunia ogłasza nabór uzupełniający do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych, kadencji 2015 – 2017. W naborze mogą brać wyłącznie przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na terenie miasta Torunia.
Nabór uzupełniający do Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych prowadzony jest w związku z wnioskiem przedstawiciela organizacji pozarządowej o odwołanie ze składu Rady.
CZYM JEST RADA SPOŁECZNA DS. KONSULTACJI SPOŁECZNYCH?
Rada Społeczna ds. Konsultacji Społecznych jest podmiotem opiniodawczo-konsultacyjnym Prezydenta Miasta Torunia w sprawach konsultacji społecznych. Jej zadaniem jest:
- aktualizacja katalogu dobrych praktyk prowadzenia konsultacji społecznych, opracowanego przez Radę pierwszej kadencji,
- przedstawianie Radzie Miasta Torunia rocznego sprawozdania z przeprowadzonych konsultacji społecznych wraz z wnioskami (w terminie do 30 marca każdego roku),
- opiniowanie wniosków o przeprowadzenie konsultacji społecznych składanych przez rady okręgu, grupy mieszkańców i organizacje pozarządowe.
W skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych wchodzi dwanaście osób:
- 3 radnych wskazanych przez Radę Miasta Torunia,
- 3 osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje pozarządowe działające na terenie Torunia,
- 3 osoby spośród kandydatów zgłoszonych przez mieszkańców,
- 3 pracowników Urzędu Miasta Torunia.
Członkowie Rady pracują społecznie - bez wynagrodzenia.
W listopadzie 2015 rozpoczęła się druga kadencja Rady konsultacyjnej, która potrwa dwa lata.
Więcej informacji na temat Rady – TUTAJ [1].
ZASADY NABORU
W naborze mogą brać udział wyłącznie przedstawiciele organizacji pozarządowych działających na terenie Torunia.
Kandydatura musi zostać zgłoszona przez zarząd lub prezesa jednej z organizacji pozarządowych działających na terenie Torunia (zgłoszenia dokonuje działający zgodnie z prawem organ organizacji).
Kandydat dołącza do zgłoszenia opis swojego doświadczenia w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego.
Do zgłoszenia należy dołączyć także rekomendacje wystawione przez przynajmniej trzy inne organizacje pozarządowe, z zachowaniem następujących warunków:
- rekomendacje udzielone są na piśmie przez działający zgodnie z prawem organ upoważniony do wystawienia rekomendacji (zarząd/prezes itp.),
- organizacja może udzielić rekomendacji tylko jednemu kandydatowi,
- organizacja zgłaszająca swojego kandydata nie może wystawić rekomendacji kandydatowi z innej organizacji.
Zgłoszenie wraz z rekomendacjami należy składać do Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia pocztą lub osobiście na adres: ul. Wały gen. Sikorskiego 8, 87-100 Toruń, pok. nr 35 (sekretariat Wydziału Komunikacji Społecznej i Informacji), w terminie do 15 września 2016 r. do godz. 15.00.
ZASADY I WYBÓR DO RADY
Zgłoszenia kandydatów z organizacji pozarządowych rozpatruje Rada Działalności Pożytku Publicznego Miasta Torunia, a następnie przedstawia je Prezydentowi Miasta Torunia, rekomendując trzech przedstawicieli środowiska pozarządowego do udziału w radzie społecznej. Udzielając rekomendacji, RDPP kieruje się doświadczeniem kandydata w zakresie działań na rzecz rozwoju społeczeństwa obywatelskiego oraz liczbą zebranych rekomendacji.
W skład Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych zostanie powołany przez Prezydenta Miasta Torunia jeden przedstawiciel toruńskich organizacji pozarządowych.
Wyniki naboru zostaną opublikowane w miejskich serwisach internetowych.
Do pobrania:
- Regulamin Konsultacji Społecznych w Toruniu [2],
- Zarządzenie nr 372 Prezydenta Miasta Torunia z dnia 10.11.2015 r. w sprawie powołania członków Rady Społecznej ds. Konsultacji Społecznych na lata 2015 – 2017. [3]
Szczegółowych informacji udziela:
Magdalena Kamińska
Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji
Urząd Miasta Torunia
tel.: 56 611 86 73
e-mail.: m.kaminska@um.torun.pl [4]
ul. Wały gen. Sikorskiego 10, pokój 18.